Graag heb ik invloed op een goed gevoel bij anderen.
Ik koppel de te leren stof aan een fijne, bijzondere beleving.
Op deze manier onthouden de kinderen het geleerde ook beter.
Een kleine twist maakt dat de kinderen dansen naar het RT- moment. Even een ‘cito-speurtocht’, een treinbaan voor tijdsduur
of een kolonie (grote plastic) mieren in het gras met een splitsprobleem.
Het moment visueel en onvergetelijk maken.
Op dit moment werk ik als RT’er met leerlingen uit de groepen 1 t/m 7 in rekenen, taal en lezen.
Daarnaast val ik af en toe in als leerkracht op de basisschool van mijn kinderen. Ook ben ik reporter bij de krant.
Ik heb veel ervaring in motivatiemanagement, vrijwilligersmanagement en als trainer en ben daarin een alert waarnemer van de sterke kanten van anderen. Naast anderen helpen met wat nog niet zo goed lukt, is het van belang om je sterke kanten te versterken voor extra succeservaringen, zelfvertrouwen en verdere ontplooiing.
Ook heb ik jarenlang gewerkt als kinderwerker in een wijk met diversiteit aan culturen waarbij het sociaal emotionele aspect centraal stond.
In Afrika heb ik een schooltje heropgericht, het lesmateriaal ontworpen en in het Engels lesgegeven.
Mijn aanpak is zeer efficiënt en effectief. Samen met de kinderen werk ik stapje voor stapje naar het einddoel. Naast de zaakvakken heeft het sociaal emotionele aspect altijd mijn aandacht. Voor niet alleen tevreden leerkrachten, maar ook een zeer tevreden en trots kind!
Exact het juiste zetje per kind waardoor zij boven eigen verwachting presteren.